Polish Figure Collectors (wywiad) #2

pfc avatarTydzień temu opublikowałem pierwszą część wywiadu z Polish Figure Collectors. Dziś ciąg dalszy, z którego dowiecie się więcej na temat projektów ekipy i planów PFC na 2013 rok. W części pierwszej można było obejrzeć część kolekcji Turtles_Kolektora. Dziś pora na kilka fotek zbiorów Eweliny. Pamiętajcie, te zdjęcia to tylko część zbiorów Polish Figure Collectors 🙂

Prowadzicie strony internetowe poświęcone swojej pasji. Zainteresowanie jest duże? Sądząc po ilości figurek z napisem „oddane” w dziale wymiana chyba tak?

E: Mój blog odwiedziło już sporo ludzi. Statystyka pokazuje, że ogółem z 50 krajów. Odnotowałam kilka wizyt z Wietnamu, Ekwadoru czy Panamy. Bardzo wiele osób powraca – co mnie szalenie cieszy. Blog prowadzę oczywiście w języku polskim. Kiedy go zakładałam nawet nie pomyślałam, że będzie odwiedzany przez kogoś innego niż ja czy Kolektor. Poznałam też wielu kolekcjonerów z innych krajów, którzy piszą do mnie. Zadają pytania odnośnie polskich bootlegów, albo proszą o moją opinię na temat ich customów itd. Bardzo fajna sprawa.

ewelina1
T: Tak, pozabierali mi wszystko co miałem na wymianę. Pierwsza naturalnie Komixiara. A sama strona? Ponad 60 tysięcy unikalnych odwiedzin w dwa lata. Szczerze? Więcej niż myślałem stawiając stronkę. Miała być niewielkim projektem mającym na celu pokazania kilku figurek, które mam w kolekcji a zrobił się z tego dość czasochłonny projekt. Noszę się powoli z zamiarem zrobienia jej od podstaw już na porządnym serwerze. Zdaję sobie sprawę że nie doganiam obecnych ślicznych graficznie i wygodnych w nawigacji stron, ale za wiele w tej kwestii zrobić nie mogę. Darmowy hosting nakłada mnóstwo ograniczeń a i moja znajomość HTML nie jest na tyle dobra żeby postawić stronę taką jaką bym chciał. Marzy mi się pełnoprawny serwis internetowy dla miłośników retro, który będzie skupiał ludzi pasjonujących się starymi filmami, płytami z muzyką, grami na Nintendo, figurkami itd. Do tego jedna potrzeba wielu osób z podobnym zaangażowaniem, a o to niestety w obecnej chwili najtrudniej. No ale cóż, może kiedyś.

ewelina5
Czy istnieją inne tego typu miejsca w polskiej sieci czy póki co jedyna opcja to zagraniczne serwisy? Polecacie jakieś w szczególności?

E: Fantastyczną kopalnią wiedzy na temat m.in. figurek Star Wars jest strona mojego bardzo dobrego znajomego – Kuby Turkiewicza – Starwarsy.pl Polecam z całego serca. Strona jest zresztą bardzo popularna, co nie dziwi, prezentuje spory kawał historii.

T: Z zagranicą jest prościej, osobiście polecam dla miłośników figurek stronę Michael Crawford’s Review of the Week, fanów retro, NES i innych zadowoli Cinemassacre. Z Polski warto moim zdaniem odwiedzić Karawanę, jeśli kochasz Transformers lub Gi-Joe to przy odrobinie cierpliwości odnajdziesz się na Transformerach, dla fanów mangi i anime jest Figurkowo.

Ukazały się 2 odcinki waszego filmu pt. Figurki po polsku. Jest to co najmniej solidna produkcja. Robiliście wcześniej takie rzeczy i postanowiliście poświęcić film tematyce figurkowej czy może uczyliście się tego na potrzeby Figurek po polsku?

E: Dziękujemy za komplement! Z Kolektorem łączy mnie fantastyczna przyjaźń. Mamy ze sobą wzorowy kontakt – wymieniamy maile i smsy prawie codziennie. Ta seria filmików „edukacyjnych” to jeden z wielu spontanicznych pomysłów, które nagminnie miewamy. Szkoda, że na więcej realizacji brakuje nam czasu i energii. Myślimy też o wspólnym komiksie, ale chwilowo ten projekt jest zawieszony. Powoli powstaje 3 odcinek filmu.

T: Powiem tylko tyle że przed stworzeniem intro do serii miałem pojęcie o edycji video takie jak Galileusz o jeździe na monocyklu. Mówiąc więc za siebie uczę się na bieżąco. Jeszcze długa droga przed nami do osiągnięcia perfekcji ale pozytywne opinie cieszą tym bardziej ze jest to totalnie amatorski projekt dwójki zapaleńców. Zdradzę przy tym że seria nie umarła, coś drgnęło ostatnio w temacie i być może wkrótce usłyszycie znowu o Figurkach Po Polsku. Tym razem akcent zdecydowanie militarny.

ewelina4
Nie mogło się obyć bez serii pytań typu „top 3” albo „najlepszy/najgorszy film/figurka/komiks”. Zostajecie obudzeni w środku nocy ktoś przystawia wam do głowy pistolet i każe w ciągu 5 minut wymienić swoje typy. Figurka wszechczasów. Epizod serialu animowanego. Komiks.

T: 1. Beachcombin Michaelangelo z 1992 roku 2. Count Duckula – „Town Hall Terrors” 3. Tytus Romek I Atomek – Księga V… Najbardziej nielubiana figurka to Turtle Troll Raphael.

E: Figurka wszechczasów? MOTU Classics He- Man!!! Dalej monotematycznie, czyli wszystkie możliwe epizody bajek z He-Manem, które dane mi było widzieć w moim życiu! Komiks: Seria Midnight Nation! Oraz wszystkie możliwe wydania „Dylan Dog”. Chociaż pewnie lista ukochanych komiksów jest dłuższa, ale tak z lufą przy skroniach trudno się skupić. Seria TROLL FORCES!

Tytusa to się nie spodziewałem. Najbardziej niedoceniana produkcja waszym zdaniem? Figurka, komiks, film… obojętnie.

T: 1. Transformers The Movie – scena śmierci Optimus zasługuje na Oscara. 2. Komiks – Lobo – za mało Lobo w Polsce! 3. „Married With Children” – apeluję o powrót serialu na antenę!

E: Najbardziej niedocenionym aktorem wg mnie jest Don Johnson, niezapomniany Sonny Crockett z Miami Vice. Jest szalenie utalentowany, ale jakoś nie grywał w superprodukcjach etc. Co się z tym łączy, w UK można nabyć figurki z serii Miami Vice, które także jakoś nie zawojowały rynku.

11
Uprzedziliście pytanie o najgorsze figurki. A wasze ulubione produkcje, które są tak złe, że aż dobre?

T: Głównie filmy:
1. Brain Dead (Martwica Mózgu)
2. Bad Taste (W Złym Smaku)
3. Troma – cokolwiek….
i można jeszcze do tego dodać Polskie horrory – obojętne, która dekada. Księciem na Polskim poletku jest dla mnie FLEGMA: OBRÓBKA SKRAWANIEM i PIOTREK 13go. Warto obejrzeć A i jeszcze enigmatyczny Polski western Eukaliptus.

E: Filmy:
1) W mroku zła 2) Nightwatch
Komiksy: Na pewno cała seria: Żywe Trupy

10

Czy kolekcjonerzy potrafią się pokłócić na śmierć i życie o jakiś szczegół dotyczący figurki?

T: No ba Nie chcesz wiedzieć o jakie pierdoły potrafią się kłócić w fandomie. Jakbyś rzucił pomiędzy trójkę księży ministranta… A to odcień farby tu czy tam lepszy, a to Kij jest potężniejszy niż Katana albo z kolei kolorowe opaski są do bani a prawdziwe macho mutanty to takie, które opaski mają czerwone. Jak dziewczynki…

E: Jeśli tak, to wszystko jeszcze z Kolektorem przed nami. A tak na serio, nie mam pojęcia, ale być może taka sytuacja mogłaby się wydarzyć, tylko wtedy mamy do czynienia z fanatyzmem.

ewelina3
Jakieś okazy, na które wciąż polujecie i nadal wam się nie udaje?

E: Polskie Bootlegi MOTU tzw. „Gwiezdny Patrol” jako mała dziewczynka miałam ich wszystkich, z ekwipunkiem itd, parę lat temu podczas przeprowadzki poginęły – niestety. Więc poluję na nie do odwołania. Okazyjnie poluję także na figurki M.A.S.K – kilka z nich także kiedyś posiadałam, ale przepadły. To takie chyba główne moje „bolączki”.

T: Do ubiegłego tygodnia był to Technodrome ale dzięki jednemu z kolekcjonerów mam go w końcu u Siebie, teraz czas zapolować na figurki TMNT NECA i dopaść w końcu figurkę Scratcha.

Plany na 2013 rok? Oczywiście związane z projektem PFC.

E: Wspomniana 3 seria „Figurki Po Polsku” na dobry początek. Może uda nam się zrealizować jakieś inne, starsze pomysły. Figurkowe stop-motion, wspólny komiks. Wszystko wyjdzie w praniu!

T: 1. Figurki Po Polsku Odc.3
2. Poważne przemyślenie nowej wersji mojej strony
3. Dalsze uzupełnianie kolekcji

ewelina2
Ok. Zbliżamy się do końca. Kilka rad dla osób, które chciałyby zacząć kolekcjonować figurki i nie bardzo wiedzą od czego zacząć.

T: Nie spieszyć się, wybrać taką serię, do której czujemy szczególne przywiązanie albo po prostu interesuje nas na tyle, że jesteśmy gotowi poświęcić miesiące na zgłębianie wszelkich tajników i ciekawostek. Uzbroić się w cierpliwość bo to czasochłonne hobby i nie zrażać się zaraz na początku. Z figurkami jak ze znaczkami czy monetami, można doskonale bawić się polując na kolejne okazy, trochę zarobić na handlu a na koniec po kilku latach spojrzeć na regały pełne figurek i pomyśleć jak wiele śmiechu i radości dostarczyło nam kolekcjonowanie.

E: Przede wszystkim takie osoby powinny być pewne, że naprawdę chcą kolekcjonować figurki, najlepiej określonej serii, ale niekoniecznie. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo od razu wszystkiego nie można zdobyć, niestety. Należy szukać informacji w sieci na różnych stronach, forach aby pogłębiać wiedzę o figurkach, które zbieramy. Bawić się tym, bo to naprawdę ciekawa pasja. A jeśli już uzbiera się malutka kolekcja, to ja osobiście namawiam do pokazania tego światu – wtedy wynikają same korzyści, nowi znajomi, nowe możliwości wymiany itd. A na koniec życzyć by należało owocnych zbiorów – nam i właśnie przyszłym kolekcjonerom.

Dzięki za rozmowę!

E: Cała przyjemność po naszej stronie!

T: Niechaj plastik będzie z Wami!

9

One response to “Polish Figure Collectors (wywiad) #2

  1. Bardzo fajny wywiad. Niejeden by sie zastanawial o coz to wogole mozna wypytac zbieraczy zabawek a tu prosze… wycisnales ile sie dalo i jeszcze wiecej 😉
    Za obie czesci duze dzieki 🙂

Skomentuj

