Kamil Boettcher (wywiad).

VULGOREpromopage01
Pytał: Łukasz Kowalczuk
Idziemy za ciosem i po odcinku FANartPL z udziałem Kamila możecie przeczytać krótki wywiad z tym twórcą komiksu rodem ze Starogardu Gdańskiego. Wreszcie udało się wyciągnąć pełną listę komiksów, w których Kamil vel Lupus maczał palce. Szlam obejmuje też patronatem serię Zombie Ninja, więc spodziewajcie się bieżących informacji na temat tego komiksu!

HRT01
Czy możesz podać kompletną listę komiksów, w których maczałeś palce? Ciężko coś takiego znaleźć na twoich stronach.

Było tego trochę. Zapewne o czymś zapomniałem, ale to wygląda mniej więcej tak:
BÓL – scenariusz: Piotr Harmaciński
KOLEKTYW #9 – WODA – Polowanie – scenariusz: Michał Ochnik
RYCERZ CIERNISTEGO KRZEWU – scenariusz: Dawid Kuca
STALOWY JEŻ na motywach utworów Jana Brzechwy – scenariusz: Michał Ochnik
BOLESNE KRONIKI – scenariusz: Piotr Harmaciński
PROTECTOR – scenariusz: Piotr Harmaciński
DIALOG – scenariusz: Piotr Harmaciński
DZIEWCZYNA W BIAŁEJ KURTCE – scenariusz: Piotr Harmaciński
INSTYTUT – scenariusz: Piotr Harmaciński
JESTEM OSTATNI – scenariusz: Piotr Harmaciński
MIĘDZYGALAKTYCZNA MIŁOŚĆ – scenariusz: Piotr Harmaciński
PORWANIE – scenariusz: Piotr Harmaciński
SEN – scenariusz: Piotr Harmaciński
TAJEMNICA SUSZONEJ ARONII – scenariusz: Piotr Harmaciński
POŻEGNANIE – scenariusz: Michał Ochnik
THE LAST NERD – scenariusz: Michał Ochnik
EMPATIA – scenariusz: Michał Ochnik
THE SAW PROJECT – The Lost Chapter (1,2,3) – scenariusz: Mateusz Stącel
NOC KUPAŁY – scenariusz: Sanestis Hombre
JAKE COLLINS – scenariusz: Jarek Polar
DZIWNE ZNALEZISKO – scenariusz: Piotr Harmaciński
SUSZARKA DO RĄK KONTRATAKUJE – scenariusz: Piotr Harmaciński
DROGA MLECZNA – scenariusz: Piotr Harmaciński
THE ZOMBIE NINJA – scenariusz i rysunki: Ja
KOTTON – scenariusz i rysunki: Ja
DIRGEMORT – scenariusz i rysunki: Ja
RÓD – scenariusz i rysunki: Ja
PROJECT WARABBIT – scenariusz i rysunki: Ja
TNZ – scenariusz i rysunki: JaHRT02
Pracowity z ciebie człowiek, ile czasu średnio zajmuje ci stworzenie kolejnego odcinka jakiegoś komiksu? Dajmy na to, dwudziestu kilku stron Kottona?

Jeżeli nie robię żadnego innego komiksu w tym czasie to około trzech tygodni i zwykle siedzę nad tym nocami, gdyż za dnia nie ma niestety zbytnio czasu. Kotton był łatwiejszy ponieważ nie musiałem bawić się z kolorami. Komiks, który obecnie robię zajmuje mi dużo więcej czasu. Mam na myśli „VulGore”, który to jest w pełni kolorowym tworem i potrafię nad jedną stroną siedzieć cały dzień (czyt. Noc).

KR01
Twoich drukowanych rzeczy jest bardzo mało. Wyjaśnij w kilku zdaniach mniej zorientowanym w rynku komiksowym czytelnikom, dlaczego zdecydowałeś się na cyfrowe wydania.

Ponieważ jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób wydania/pokazania obecnie komiksu, a na pewno najtańszy. Niestety nie stać mnie żeby samemu wydawać swoje komiksy, więc pozostało mi (przynajmniej na razie) udostępnianie swoich wypocin za pomocą internetu. Tak jak pisałem powyżej, wydaje mi się, że jest to obecnie najszybszy sposób aby dotrzeć do czytelnika. Szczególnie dla ludzi takich jak ja, którzy mieszkają w miejscu gdzie słowo komiks nic nie znaczy i nie ma jak ani komu tego „pokazać”.

W02
Czytasz również komiksy w wersji elektronicznej?

Tak i to całkiem sporo. Nadrabiam zaległości w rzeczach, które każdy fan komiksu powinien „zaliczyć”, a ja jeszcze nie miałem okazji. Jednak ulubione serie zbieram w wersji papierowej tak, jak Bóg przykazał. Niestety gdybym zbierał każdy komiks w papierowym wydaniu nie miałbym gdzie tego upchnąć w moim małym domku 🙂
W01
Skoro już o rynku mowa. Podzielasz zdanie niektórych twórców RCK na temat polskiej sceny komiksowej? Ja Odnoszę wrażenie, że masz w głębokim poważaniu takie rozważania i zamiast płakać na temat spisku po prostu robisz swoje.

Dokładnie. Kompletnie mnie to nie interesuje. Po co tracić czas na jakieś nieistniejące problemy, skoro można narysować coś ciekawego?

VULGOREpromopage04
Śledzisz statystyki ściągnięć ze swoich stron? Jesteś w stanie napisać jakim powodzeniem cieszą się na przykład Zombie Ninja? Jakieś recenzje?

Nie śledzę statystyk. Nie mam pojęcia czy powstała jakakolwiek recenzja Zombie Ninja. Natomiast słyszałem same optymistyczne opinie na temat przygód Zombiaka, co mnie bardzo cieszy, gdyż jest to komiks, który robię przede wszystkim dla siebie i nie sądziłem, że przypadnie to komuś do gustu. Mam frajdę, gdy zamykam się w pokoju, zapodaję jakąś muzę ze starych gier lub filmów i odlatuję do świata TZN. Dorzucam do historii co tylko chcę, każdy nawet najgłupszy pomysł, który mi się spodoba. Ten komiks sprawia, że wracam do czasów, w których z kumplami wymienialiśmy się żetonami albo naklejkami z turtlesami i innymi wymiataczami. No i lubię zombiaki.

VULGOREpromopage03
Czy myślałeś, żeby pobierać choćby symboliczne kwoty za download? Dostajesz sygnały od czytelników, że to fajnie, że za darmo, czy raczej cisza?

Raczej cisza. Ale faktycznie fajnie by było dostawać choćby symboliczne kwoty za swoje komiksy przy których tworzeniu spędziło się masę czasu. Na nowe pisaki, o;)

VULGOREpromopage02
Nie korciło cię żeby wydać niektóre tytuły choćby w małych nakładach? A może coś takiego miało miejsce, ale nikt o tym nie wie?

Tak. Ostatnio myślę o tym coraz częściej. Planuję wydać tak jeden lub dwa komiksy nad którymi obecnie siedzę.

Widziałem kilka twoich prac związanych ze sceną grindową. Słuchasz takich wyziewów w trakcie rysowania, czy wolisz coś spokojniejszego? 🙂

To zależy od komiksu. Przy Zombie Ninja są to raczej spokojne rzeczy, soundtracki z gier itp. Przy VulGore faktycznie bywa ostro;) Najlepiej tworzy mi się jednak przy muzyce ze starych horrorów. Ostatnio muzyka z filmu Suspiria oraz Vampyr robi na mnie ogromne wrażenie. Bardzo inspirujące rzeczy.

We wtorek opublikowaliśmy fan arty twojego autorstwa. Kiedy robisz tego typu prace? Za co zabierasz się najbliższym czasie?

Fan arty tworzę w wolnych chwilach, zazwyczaj gdy zaczynają mi się nudzić moje dziwolągi. Fajnie jest móc pokazać znanego bohatera w swoim wykonaniu. Najbardziej lubię rysować postaci z horrorów chociaż zdarzają mi się także dobrze znani wymiatacze w stylu Batmana czy Spider-mana. W najbliższym czasie planuję narysować kilka mniej lub bardziej znanych bohaterek komiksowych. Długo nie rysowałem kobiet. Najwyższy czas.
KR02
Czego możemy się spodziewać do końca roku spod twojej ręki?

Na pewno kolejny odcinek (lub odcinki) Zombie Ninja, VulGore (którego to bardzo chciałbym gdzieś wydać, elektronicznie albo papierowo, ale na poszukiwania ewentualnego wydawcy będzie jeszcze chyba czas), Krew Ronina oraz dwa projekty do których nie mam jeszcze tytułu, a są dla mnie bardzo ważne. Myślę, że jeżeli nic nie stanie mi na przeszkodzie, to dam radę ukończyć te komiksy do końca roku. Pracuję też nad komiksem Persefoneida z Michałem Ochnikiem, który napisał scenariusz. Możliwe, że dojdą do tego jakieś nowe rzeczy, które narysuję do scenariuszy innych osób.

Dzięki za rozmowę!

DziękZzZ i pozdrawiam.

Skomentuj

