Szlam.net poleca: Strange Kids Club (wywiad).

skc-logo-naglowek
O Strange Kids Club wspominałem na łamach Szlamu wielokrotnie. Postanowiłem zadać kilka pytań prowadzącemu SKC, który okazał się bardzo otwartym i pomocnym człowiekiem. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, niedługo przeczytacie również recenzję Strange Kid Comix – dwa numery zdążyły już bowiem dotrzeć z Texasu! Przed Państwem Rondal Scott Trzeci!

Strona Strange Kids Club…

…została założona w 2009 roku, żeby zbierać i dzielić się świetnymi rzeczami znajdywanymi w sieci – wiele z nich bazuje na nostalgii za przełomem lat 80. i 90. W miarę jak blog się rozrastał, uświadomiłem sobie, że jest więcej osób takich jak ja, które tęsknią za tamtymi czasami. Skupiliśmy się na tej tematyce, ale serwis ma dość zróżnicowaną zawartość – między innymi ekskluzywne wywiady czy teksty o członkach SKC.

rondal-profile
Czym zajmujesz się na co dzień?

Mieszkam w Teksasie. Poza prowadzeniem SKC, jestem desginerem specjalizującym się w UI. Lubię rysować, biegać i grać w gry video. Nie potrafię zwolnić i nawet w trakcie „wakacji” angażuję się w jakieś nowe projekty, które sprawiają, że jestem wystarczająco zajęty. Ostatnio, we współpracy z kolektywem SCABFARM, wystartowaliśmy z Closet Monsters.

Co sprawiło, że wystartowałeś ze stroną? W sieci jest chyba dużo miejsc o takiej tematyce?

To prawda, jest ich całkiem sporo. Kilka – Branded in the 80s, X-Entertainment, I-Mockery – służyło za inspirację, żeby z bloga pisanego przez jedną osobę stworzyć serwis pełną gębą. Miałem jednak zamiar zrobić coś wyróżniającego się z Dziwnym Dzieciakiem jako maskotką. Inne strony tego nie mają.

rondal-skc-1
Co jeszcze sprawia, że SKC jest takie specjalne? W ile projektów jesteś aktualnie zaangażowany?

To członkowie sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi. Wszystko jest napędzane przez drużynowego ducha – artykuły na stronie i merch, który mamy na sprzedaż.
Co aktualnie robię w ramach SKC? To się cały czas zmienia, z reguły jest to 4-5 rzeczy realizowanych w tym samym czasie. Closet Monsters, planowanie kolejnego numeru SK Magazine, animowany szort, praca nad kolejnymi webkomiksami w ramach SK Shorties… i tak dalej.

SK Comix jest do kupienia w wersji cyfrowej?

Dokładnie odwrotnie. Na początku oferowaliśmy edycję cyfrową, ale kupowany był tylko papierowy magazyn. Niestety, nakład pierwszego numeru został wyczerpany. Nadal można zakupić numer #2 oraz #3.

rondal-skc-2
Co jeszcze można u was kupić?

Sprawdźcie SKC Shop. Od naklejek inspirowanych Madballsami, przez limitowane plakaty oparte o nasze ulubione filmy (Evil Dead 2!), aż po wspomniane czasopismo. Oferta się rozszerza dzięki wsparciu członków.

Czy z artystami kontaktujesz się z reguły sam czy czekasz na prace od chętnych do współpracy? Jakie są warunki dla osób, których prace sprzedajecie?

Dotychczas to zawsze ja docierałem do ludzi, których mi odpowiadał. W większości przypadków mam już gotowy koncept, taki jak na przykład Where’s Jason? albo Melmac Attack, ale dajemy twórcom kredyt zaufania. Jeśli chodzi o warunki, to zależy. Najczęściej umawiamy się co do ilości egzemplarzy oraz czasu, w którym możemy wykorzystać czyjąś pracę.

Wydaje mi się, że nie trudno jest zebrać fajną kolekcję czegokolwiek (komiksów, gier, figurek), kiedy mieszka się w Stanach. Największy rynek i najniższe koszty przesyłki. Czy może się mylę?

Rynek kolekcjonerski jest tu bardzo duży i łatwo dotrzeć do wielu rzeczy. Jednak w momencie, w którym ludzie zorientowali się, że to prawdziwy RYNEK – ceny znacznie wzrosły. To nic strasznego, ale ceny trochę uprzykrzają życie.
Jeżeli chcesz stworzyć i sprzedać coś swojego, w większości przypadków jest trudno. Szczególnie, jeśli reprezentujesz coś tak małego jak SKC. Crowdfunding na czele z Kickstarterem na pewno pomaga, ale nie nadużywamy tej formy. Jeśli nie wydaję zarobionych pieniędzy na rachunki, to kasa idzie na realizację kolejnych planów.

wheresjason-1024x768
Wiedziałem o niezależnych komiksach, grach, filmach. Ok. Ale kiedy zobaczyłem zabawki produkowane przez małe firmy albo osoby prywatne, byłem mocno zaskoczony. Normalne figurki do zabawy, nie hipsterskie winyle. Możesz mi napisać coś o najciekawszych projektach tego typu?

Obawiam się, że nie jestem w stanie za dużo powiedzieć, ponieważ zajmuję się publikacją. Mamy zamiar stworzyć gumową mini-figurkę Strange Kida, ale action figures to wyższa szkoła jazdy. Na pewno druk 3D ułatwił wiele sprawa maluczkim i sprawił, że każdy może wyprodukować swoją zabawkę.

Jakie jest twoje zdanie na temat geekowskich sław, takich jak Angry Video Game Nerd?

Fajnie jest patrzeć na to, co udało się osiągnąć takim ludziom. Szczególnie, jeśli ktoś pamięta wczesne dni AVGNerda, to zadziwiające jak rozwinęła się ta seria. W niektórych przypadkach kreatywna iskra wygada po jakimś czasie, ale ogólnie takie sukcesy sprawiają, że my również mamy większą publiczność.

rondal-skc-3
Uważasz, że tego typu zainteresowania wymagają promocji w USA? Czy „obcy” są mile widziani na amerykańskich konwencjach?

Jak najbardziej. SKC za bardzo się nigdzie nie reklamuje, bezpośrednia promocja wśród ludzi jest bardzo ważna. Nowi członkowie i osoby piszące dla nas są zawsze mile widziane.

Boisz się nadchodzącego kinowego TMNT?

Hahaha. Jestem bardziej sceptyczny. To jeden z fundamentów mojego dzieciństwa i jestem naturalnie czuły na wszelkie reaktywacje, remaki i restarty. Zdecydowanie nie zgadzam się z wieloma decyzjami dotyczącymi obsady oraz ogłoszeniami na temat filmu. Zaangażowanie Michaela Bay’a też nie pomaga. Jego filmy sprawiają wrażenie pozbawionych treści.

Wróćmy do konwentów. Na jak wielu się pojawiacie, czy wolicie mniejsze imprezy?

Konwenty odbywają się non-stop. To pierwszy rok, kiedy odwiedzamy je jako SKC ze stoiskiem. Zacząłem lokalnie (Austin, Dallas, Houston), ale niedługo mamy nadzieję trafić na większe spędy – Emerald City, NYCC czy SDCC… tylko, żeby zebrać doświadczenie. Tak czy siak, SKC lepiej radzi sobie w czasie mniejszych wydarzeń. To ciekawe, cały czas się czegoś uczę.

skc-stand
Wymień kilka produkcji, na które czytelnicy Szlamu powinni zwrócić uwagę. Artyści? Komiksy? Filmy?

Dobre pytanie. Jeśli chodzi o komiks, to polecam Chumble and Spuzz Ethana Nicolle’a (bardzo zabawne) oraz Luthera Strode’a autorstwa Justina Jordana i Tradda Moore’a (krwawe i wypełnione akcją). Serial animowany Aeon Flux, filmy Hobo with a Shotgun oraz Paranorman to zawsze dobry wybór.

Dziękuję za odpowiedzi!

Dziękuję 🙂

One response to “Szlam.net poleca: Strange Kids Club (wywiad).

Skomentuj

